Вчимо пізнавати, любити, берегти природу

Студенти 4-го курсу факультету дошкільної освіти провели майстер-клас «Вчимо пізнавати, любити, берегти природу» для студентів ДО-31, ДО-32 (модератори: Алешко В.Ф., Кіт Г.І.)

Ми хочемо, щоб діти любили природу. Що ж вони здатні побачити в природі таке, що змусить їх пригорнутися до неї душею і не дозволить у майбутньому заподіяти зла? Насамперед – красу і тендітність. Тож перед педагогами постає завдання сформувати в дітей екологічне, естетичне ставлення до природи, вміння помічати її красу, милуватися природою, відчувати свій фізичний та емоційний зв'язок з нею.

А цьому сприяє використання нетрадиційних, цікавих методів та прийомів:

  •  Заняття-милування.
  •  Заняття-дослідження.
  •  Заняття-відкриття.
  •  Заняття-подорожі.
  •  Заняття-мрії.

 Експериментально-дослідницька діяльність.

Метод екологічних асоціацій – спрямований на пробудження асоціативних зв’язків між різними об’єктами (пінгвіни – дитячий садок, ліс – багатоповерховий дім для тварин).

Метод екологічної емпатії – співчуття природним об’єктам, апелювання до почуттів сфери особистості.

Метод екологічної рефлексії  – аналіз поведінки людини з точки зору природних об’єктів (що відчуває зламана гілка, що може розказати про того, хто зламав її?).

Використання методу ейдетики (розвиток асоціацій).

Ігри-припущення «Що було б, якщо?..», «Що б я зробив, якби?..».

І саме такі методи та прийоми студенти будуть використовувати на практиці під час проведення тематичних днів по ознайомленню дітей дошкільного віку з природою.

 

Тематичний день «Ліс – багатоповерховий дім»

1. Індивідуальна робота. Обмін думками. (Баськова О. ДО-42).

2. Спостереження за берізкою. (Соловей Т. ДО-42).

3. Індивідуальна робота. Бесіда – екологічна емпатія та екологічна рефлексія. (Олійник А.).

Тематичний день «Уявна подорож по континентах»

1.Бесіда-роздум «Уявіть, що ви потрапили на Північ. (Баськова О.)

2. Пізнаємо світ природи з ейдетикою. (Олійник А.)

3. Розгляд піктограм. (Соловей Т.).

Тематичний день «Експериментуємо разом з дітьми».

1. Виготовлення лосьйону з листя герані. (Марченко В. ДО-41)

2. Експерименти з водою «Вода-мандрівниця»

Експеримент 1. Утворення роси. (Санкевич В. ДО-41).

Експеримент 2. Утворення дощу. (Позинькевич Н. ДО-41).

3. Ігри-припущення: «Якби я був водою, чого б я хотів?..», «Що було б, якщо?..», «Що б я зробив, якби?..» (Парасека Г. ДО-41).

Презентація  майстер-класу – Колеснікова М., - ДО - 42

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55