- Новини
- Структура
- Підрозділи
- Наукова робота
- Науковий відділ
- Новини
- Конференції
- Аспірантура та докторантура
- Наукове товариство
- Фахове видання
- Вчена рада
- Наукова співпраця
- Наукові школи
- Спеціалізовані вчені ради
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- 2023-2024 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.010
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.011
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.012
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.013
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.014
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.015
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.016
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.017
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.018
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.019
- 2021 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.001
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.002
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.003
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.004
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.005
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.006
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.007
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.008
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.009
- Нормативно-правова база
- 2023-2024 рік
- Cпеціалізована вчена рада Д 70.145.01
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- Стажування за кордоном
- Підвищення кваліфікації
- Відкритий доступ до міжнародних журналів
- Академічна доброчесність
- Виховна робота
- Навчальна робота
- Психологічна служба
- Міжнародна діяльність
- Охорона праці
- Студентська рада
- Бібліотека
- Центр кар'єри, працевлаштування та профорієнтації
- Проекти
- Профспілка
- Рішення вченої ради
- Забезпечення якості вищої освіти
- Співпраця з ЗВО України та зарубіжжя
- Наукова робота
- Факультети
- Студенту
- AБІТУРІЄНТУ ↓
- Про приймальну комісію
- Контакти приймальної комісії
- Правила прийому
- Строки прийому документів – 2023 рік
- Вартість навчання – 2023 рік
- Регіональне замовлення
- Перелік документів для вступу
- Реєстрація на ЄВІ / ЄФВВ
- Мотиваційний лист
- Перелік спеціальностей
- Програми співбесід, фахових вступних випробувань, творчих конкурсів – 2023 рік
- Рейтингові списки вступників
- Списки рекомендованих до зарахування
- Накази про зарахування
- Вступ за ваучером
- Особливі умови вступу
- Публічна інформація
- Контакти
Зустріч учасників проекту «Англійська для кожного» з директоркою ІРЦ №1 м. Хмельницького О.А. Рибак та фахівцями центру на тему: «ІРЦ в структурі інклюзивної освіти регіону: завдання та досягнення»
30 вересня 2024 р. за ініціативи гаранта ОПП «Середня освіта (Мова і зарубіжна література (англійська))» викладача курсу інклюзивної освіти Федорової О.В. відбулася гостьова лекція на тему «ІРЦ в структурі інклюзивної освіти регіону: завдання та досягнення» у групі Філ-41а.
Заняття проводила Рибак Ольга Анатоліївна – директор центру, кандидат педагогічних наук.
Ольга Анатоліївна познайомила студентів з функціями інклюзивно-ресурсного центру, специфікою роботи спеціалістів центру в напрямку діагностики особливих потреб учнів, консультування та методичної підтримки педагогів, пропаганди ідей безбар’єрного суспільства, реалізації принципів універсального дизайну тощо.
Зустріч з директоркою центру – один з етапів підготовки до студентського освітнього проекту на тему «Структура інклюзивної освіти в Україні». Під час візиту до ІРЦ студенти мали змогу поспілкуватись з психологами, логопедами, реабілітологами та дефектологами центру, ознайомивсь з матеріальною базою ресурсних кімнат центру, оглянути обладнання.
Відгуки студентів:
Галка Дарія:
Сьогодні я мала надзвичайно цікавий та пізнавальний досвід завдяки візиту до Хмельницького інклюзивно-ресурсного центру №1. Спочатку директор центру - Рибак Ольга Анатоліївна провела для нас презентацію, де детально розповіла про концепцію інклюзії та роботу їхнього закладу. Директор з ентузіазмом відповідала на наші запитання, і було видно, що вона справді захоплена своєю справою.
Після презентації нам влаштували екскурсію по ресурсних кабінетах. Ми мали змогу поспілкуватися з різними фахівцями - дефектологами, логопедами, вчителями-реабілітологами та практичними психологами. Кожен з них розповів про особливості своєї роботи з дітьми з особливими потребами. Вони показували нам свої ресурсні кімнати, демонстрували різноманітні методики та матеріали, які використовують у роботі.
Мене вразило, наскільки відкритими та доброзичливими були всі спеціалісти. Вони з радістю відповідали на наші численні запитання, ділилися своїм досвідом та навіть давали практичні поради.
Загалом, враження від візиту залишилися дуже позитивні. Я дізналася багато нового про інклюзивну освіту та роботу з дітьми з особливими потребами. Це був чудовий досвід, який, впевнена, стане в нагоді у моїй майбутній професійній діяльності.
Кондратюк Дарія:
Відвідування інклюзивно-ресурсного центру залишило у мене надзвичайно позитивні враження. Я була вражена їхнім соціальним підходом, де головний фокус ставлять на дитині, а не на діагнозі. Це створює середовище, де кожна дитина може розкрити свій потенціал, а її індивідуальні потреби стають основою для формування освітнього процесу.
Особливо сподобалися рекомендації спеціалістів ІРЦ щодо організації інклюзивного середовища навчання. Вони допомогли мені, як майбутньому викладачу краще зрозуміти, як ефективно інтегрувати учня в загальний освітній процес, забезпечуючи йому необхідний рівень підтримки. Це стало дуже корисним для подальшого визначення психопедагогічного супроводу дитини та вибору відповідних методик навчання.
Мене також ознайомили з важливими аспектами роботи ІРЦ: процесом формування висновку про категорії особливих освітніх потреб і різні рівні підтримки дитини з ООП. Це дозволило отримати повне розуміння, як вибудовувати інклюзивне навчання, що є вкрай важливим для створення комфортного і продуктивного освітнього середовища для кожної дитини.
Окрім всього, що я вже зазначила, хочу окремо відзначити надзвичайних спеціалістів, які працюють в ІРЦ. Їхня професійність і уважність до деталей не залишають байдужими. Ресурсні кімнати ІРЦ також заслуговують окремої похвали. Вони наповнені всім необхідним для забезпечення якісного навчального процесу: від навчальних матеріалів до спеціалізованих засобів, які сприяють розвитку дітей. Це місце, де дитина може комфортно і продуктивно навчатися, отримуючи необхідну допомогу відповідно до своїх індивідуальних потреб.
ІРЦ демонструє, наскільки важливою є інклюзія в сучасному навчальному процесі, і їхні підходи можуть стати чудовою основою для розвитку інклюзивного навчання в усіх закладах освіти.
Король Дарія:
Нещодавно ми відвідали ІРЦ, де мали змогу ознайомитися з його роботою, спрямованою на підтримку дітей з особливими освітніми потребами. Захід розпочався з інформативної презентації, в якій було представлено основні функції центру та його роль у навчальному процесі таких дітей. Особливо вразила ідея, що в центрі уваги — не діагноз, а потреби дитини, що є основою соціального підходу в інклюзії.
Під час нашого візиту ми відвідали різні аудиторії, де проходять заняття з інклюзивними дітьми. Нам детально розповіли про функції ІРЦ, серед яких експертно-діагностична, інформаційно-аналітична, методична та консультативна підтримка. Ми дізналися, що центр проводить комплексну оцінку розвитку дитини, яка включає оцінку фізичного, мовленнєвого, когнітивного розвитку та емоційно-вольової сфери.
Було підкреслено важливість міжвідомчої співпраці та взаємодії з батьками, що є ключовими партнерами у процесі розвитку дитини з особливими потребами.
Цей захід залишив позитивне враження, адже ми отримали глибше розуміння того, як організована підтримка дітей з особливими освітніми потребами та наскільки важливо створювати інклюзивне середовище для їхнього успішного навчання та розвитку.
Коваленко Катерина:
Нещодавно я відвідала інклюзивний ресурсний центр Хмельницького (ІРЦ № 1) і була вражена організацією гостьової лекції, присвяченої функціям центру. Від самого початку атмосфера була дружньою та затишною, що допомогло відчути себе комфортно. Лектор детально розповіла про основні завдання ІРЦ, зокрема про підтримку дітей з особливими потребами та їхніх родин.
Особливо вразили матеріали, які були представлені під час лекції. Вони охоплювали різні аспекти роботи центру, зокрема методики навчання та інструменти для розвитку дітей. Кімнати центру також залишили позитивні враження: сучасні навчальні приміщення, зручні меблі та яскраві матеріали створюють сприятливе середовище для навчання.
Для мене, як майбутнього викладача англійської мови, ця лекція була надзвичайно важливою. Я зрозуміла, наскільки критично важливо адаптувати навчальні матеріали та методи для дітей з особливими потребами. Це не лише про мову, але й про створення інклюзивного простору, де кожна дитина може відчувати себе комфортно та впевнено.