- Новини
- Структура
- Підрозділи
- Наукова робота
- Науковий відділ
- Новини
- Конференції
- Аспірантура та докторантура
- Наукове товариство
- Фахове видання
- Вчена рада
- Наукова співпраця
- Наукові школи
- Спеціалізовані вчені ради
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- 2023-2024 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.010
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.011
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.012
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.013
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.014
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.015
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.016
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.017
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.018
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.019
- 2021 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.001
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.002
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.003
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.004
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.005
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.006
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.007
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.008
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.009
- Нормативно-правова база
- 2023-2024 рік
- Cпеціалізована вчена рада Д 70.145.01
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- Стажування за кордоном
- Підвищення кваліфікації
- Відкритий доступ до міжнародних журналів
- Академічна доброчесність
- Виховна робота
- Навчальна робота
- Психологічна служба
- Міжнародна діяльність
- Охорона праці
- Студентська рада
- Бібліотека
- Центр кар'єри, працевлаштування та профорієнтації
- Проекти
- Профспілка
- Рішення вченої ради
- Забезпечення якості вищої освіти
- Співпраця з ЗВО України та зарубіжжя
- Наукова робота
- Факультети
- Студенту
- AБІТУРІЄНТУ ↓
- Про приймальну комісію
- Контакти приймальної комісії
- Правила прийому
- Строки прийому документів – 2023 рік
- Вартість навчання – 2023 рік
- Регіональне замовлення
- Перелік документів для вступу
- Реєстрація на ЄВІ / ЄФВВ
- Мотиваційний лист
- Перелік спеціальностей
- Програми співбесід, фахових вступних випробувань, творчих конкурсів – 2023 рік
- Рейтингові списки вступників
- Списки рекомендованих до зарахування
- Накази про зарахування
- Вступ за ваучером
- Особливі умови вступу
- Публічна інформація
- Контакти
Сучасний викладач вищої школи очима студентів
24 листопада 2017 року студенти групи ПВШ-81 зі спеціальності «Науки про освіту» (Педагогіка вищої школи) разом з викладачем Казаковою Н.В. у рамках заходів до тижня кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії презентували проекти на теми «Сучасний викладач очима студентів» та «Педагогічні абу викладача вищої школи». У ході відкритого заняття було представлено виставу на тему «Осіння пісня в прозі… », де показано роль власне особистості викладача у формуванні його цілісного образу та авторитету.
У ході заходу Кушлак Анна і Дар’їна Дарина висловили думку студентів, що сучасний викладач має дотримуватися академічної доброчесності та поважати гідність, права, свободи і законні інтереси студентів, а також настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до таких суспільних цінностей, як правда, справедливість, патріотизм, гуманізм, толерантність, працелюбство та ін.
У виступі Шевчук Ірини і Чорноконь Любові підкреслено, що етика поведінки викладача вищої школи має коригується не тільки певними регламентованими положеннями, нормами, а й суворими заборонами.
До них слухачі магістратури віднесли такі педагогічні табу:
Табу 1. Непристойна поведінка (неприпустимо: використовувати нецензурні вирази, жести; підвищувати голос і грубо кричати, давати студентам прізвиська, демонстративно змінювати їх імена й прізвища; робити образливі зауваження про зовнішність і одяг студентів; привселюдно обговорювати особисте життя або особистісні недоліки студентів і викладачів)
Табу 2. Фізичне та психічне принижування, насильницький вплив, маніпулювання службовим становищем
Табу 3. Перебування в нетверезому стані, вживання та розповсюдження психотропних речовин
Табу 4. Користування засобами мобільного зв'язку під час ректорату, засідань вченої ради, засідань спеціалізованої ради, нарад будь-яких підрозділів, зборів трудового колективу, конференцій, аудиторних занять, у бібліотеці, під час проведення навчальних занять.
Табу 5. Академічна неетичність (заборонено: плагіат та фальсифікація результатів науково-практичного дослідження; запізнення на заняття та консультації; передчасне завершення занять; недотримання графіка проведення занять і тематичного плану робочої програми дисципліни).
Табу 6. Розповсюдження інформації, яка може нанести шкоду іміджу академії
Табу 7. Хабарництво (заборонено: вимагання викладачем у студентів грошової компенсації чи винагороди у великому розмірі, за отримання оцінки з певного предмета).
Цікавими були думки і гостей заходу щодо етичного портрету викладача, які визначили головні його якості.
Розмірковуючи на тему етики викладача вищої школи, студенти зробили висновок, що викладачів – героїв духу завжди цінують, поважать, а тому й ставлять в приклад та обговорюють. Для них викладач – це не лише носій наукових знань, а в першу чергу – особистість. Тому практичному блоці відкритого заняття було представлено виставу на тему «Осіння пісня в прозі… »
Автор сценарію – Поліна Кондратюк.
Головні герої вистави:
Викладач 1 Іра Любинецька
Викладач 2 Люба Чорноконь
Дух 1 Іра Шевчук
Дух 2 Даша Дар’їна
Студенти: Аня Кушлак, Вікторія Кіфлюк, Емілія Супрун, Лілія Пугач,Ніла Підвисоцька, Владислав Лисенко
Староста Маша Кондратюк
Після обговорення вистави зроблено висновок, що той викладач, гідний поваги, який не ставить на перше місце власні заслуги; надає перевагу колективу та колегам, які допомогли досягти успіху; прислухається до інших; допомагає і вчиться в них, вимогливий до себе і сміливо визнає власні помилки; скромний; творчо працює, самовдосконалюється; не потребує постійної слави; піклується про добру справу, виховує делікатність, інтелігентність та скромність; правильно оцінює успіхи; не зупиняється на досягнутому, шанобливий та ін.
Студенти відзначили, що таким моральним взірцем для студентів і викладачів є перший ректор Хмельницького гуманітарно-педагогічного інституту, заслужений працівник народної освіти України, доцент, кандидат педагогічних наук Микола Миколайович Дарманський.
Він був переконаним, що справжній вихователь у цьому сенсі – це той, хто сам засвоїв ідеї і цінності, які визначають гуманістичну особистість і орієнтують на ставлення до людини завжди як до мети і ніколи не як до засобу. Головною цінністю людини М.М.Дарманський визначав людяність. На його думку, людяність, яку виховують у сім’ї, школі або вузі, стає надійною допомогою, вектором, що дає концептуальний напрямок на все життя, якою справою людина би не займалась. Заповітом для студентів і учителів є його слова: «Вчителю, йди до своїх учнів із виваженими думками та відкритим серцем!»
Організатори та гості заходу отримали неймовірні враження від побаченого і почутого.