Для розвитку пам’яті

Пропонуємо  ознайомитися  з  вправами  для розвитку пам’яті

  1. Заведіть звичку записувати свої думки та ідеї. Ведення конспектів, щоденників і складання планів буде створювати додаткове навантаження на мозок і тренувати пам’ять. Але складайте плани тільки для дійсно важливих і необхідних справ, в інших випадках намагайтеся запам’ятовувати інформацію без підказок.
  2. Запам’ятовування логічно незв’язаних слів. На окремому аркуші напишіть 20 незв’язаних між собою слів з відповідним порядковим номером. Запам’ятайте ці слова з номерами за 40 секунд. Потім напишіть всі слова з номерами. Ефективність цієї вправи обчислюється за такою формулою: кількість правильно записаних слів потрібно розділити на 20 і помножити на 100. Вийде відсоток ефективного запам’ятовування.
  3. За аналогією з попереднім вправою, намагайтеся запам’ятати 20 різних чисел (Наприклад, 5,74; 2,3; 7,09 і т. д.) за 40 секунд. Ефективність запам’ятовування можна перевірити за допомогою тієї ж формули: кількість правильно записаних чисел ÷ 20 × 100.
  4. З навчального підручника візьміть який-небудь текст. З початку тексту відрахуйте 10 речень. Уважно прочитайте ці 10 речень, а через одну хвилину після закінчення читання спробуйте відтворити зміст, дотримуючись порядку речень. Ефективність запам’ятовування обчисліть за такою формулою: число вірних пропозицій ÷ 10 × 100. Отриманий відсоток і визначить стан пам’яті. Виконуйте таке вправи з різними текстами, переходячи від простих до більш складних.
  5. Асоціації також відіграють велику роль у розвитку пам’яті. Вибудовуйте асоціації не тільки тоді, коли намагаєтеся запам’ятати нове прізвище або номер телефону. Випробуйте таку вправу: назвіть кілька слів, які були б пов’язані за змістом відразу з трьома визначеннями, наприклад, м’який — білий — їстівний, твердий — червоний — круглий і т. д.
  6. Якщо ускладнити процес запам’ятовування якою-небудь іншою дією, то тренування пам’яті буде ще більш ефективною. Наприклад, попросіть близькулюдину придумати 20 незв’язаних між собою слів. Заздалегідь підготуйте папір. Як тільки людина почне вимовляти слова в спокійному темпі, відразу починайте робити з паперу літачок і намагайтеся при цьому запам’ятовувати слова. Спробуйте відтворити всі почуті слова. Не обов’язково при виконанні такої вправи робити паперовий літачок, можете зайнятися іншою справою, яке вимагає уваги і концентрації. У міру тренувань ускладнюйте предмет запам’ятовування (числа, словосполучення, іноземні слова та ін.)

Часто пропонують такі вправи для кращого запам´ятовування:

  • Уважно подивіться на знайомий предмет, потім, заплющивши очі, образно уявіть його собі в дрібницях. Розплющивши очі, ще раз погляньте на нього і зазначте, які деталі ви випустили (для цього можна використовувати фотографії).
  • Вивчений предмет спробуйте намалювати з пам´яті. Потім виявіть те, що забули намалювати.
  • Опишіть з пам´яті риси добре знайомої людини. Спостерігаючи за цією людиною під час зустрічі, уточніть непомічені риси її обличчя.
  • Подивіться на 7-15 дрібних предметів, опісля з пам´яті опишіть їхній вигляд.
  • Спробуйте добре роздивитися предмет, який падає. Потім опишіть його якомога точніше.
  • Огляньте кімнату, запам´ятайте, що в ній розміщено. Потім заплющіть очі й уявіть образ побаченого до дрібниць.
  • Згадайте голос та інтонацію фрази знайомої вам людини і спробуйте із заплющеними очима уявно знову почути її. Потім повторіть фразу вголос, а під час зустрічі з цією людиною порівняйте «оригінал» з імітацією.

Ці вправи розвивають пам´ять: образи об´єкта спостереження швидко запам´ятовуються і тривалий час зберігаються в пам´яті, водночас удосконалюється здатність уявляти, аналізувати об´єкт з пам´яті без особливих зусиль волі.

© 2017 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55