- Новини
- Структура
- Підрозділи
- Наукова робота
- Науковий відділ
- Новини
- Конференції
- Аспірантура та докторантура
- Наукове товариство
- Фахове видання
- Вчена рада
- Наукова співпраця
- Наукові школи
- Спеціалізовані вчені ради
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- 2023-2024 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.010
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.011
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.012
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.013
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.014
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.015
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.016
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.017
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.018
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.019
- 2021 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.001
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.002
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.003
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.004
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.005
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.006
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.007
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.008
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.009
- Нормативно-правова база
- 2023-2024 рік
- Cпеціалізована вчена рада Д 70.145.01
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- Стажування за кордоном
- Підвищення кваліфікації
- Відкритий доступ до міжнародних журналів
- Академічна доброчесність
- Виховна робота
- Навчальна робота
- Психологічна служба
- Міжнародна діяльність
- Охорона праці
- Студентська рада
- Бібліотека
- Центр кар'єри, працевлаштування та профорієнтації
- Проекти
- Профспілка
- Рішення вченої ради
- Забезпечення якості вищої освіти
- Співпраця з ЗВО України та зарубіжжя
- Наукова робота
- Факультети
- Студенту
- AБІТУРІЄНТУ ↓
- Про приймальну комісію
- Контакти приймальної комісії
- Правила прийому
- Строки прийому документів – 2023 рік
- Вартість навчання – 2023 рік
- Регіональне замовлення
- Перелік документів для вступу
- Реєстрація на ЄВІ / ЄФВВ
- Мотиваційний лист
- Перелік спеціальностей
- Програми співбесід, фахових вступних випробувань, творчих конкурсів – 2023 рік
- Рейтингові списки вступників
- Списки рекомендованих до зарахування
- Накази про зарахування
- Вступ за ваучером
- Особливі умови вступу
- Публічна інформація
- Контакти
Для розвитку пам’яті
Пропонуємо ознайомитися з вправами для розвитку пам’яті
- Заведіть звичку записувати свої думки та ідеї. Ведення конспектів, щоденників і складання планів буде створювати додаткове навантаження на мозок і тренувати пам’ять. Але складайте плани тільки для дійсно важливих і необхідних справ, в інших випадках намагайтеся запам’ятовувати інформацію без підказок.
- Запам’ятовування логічно незв’язаних слів. На окремому аркуші напишіть 20 незв’язаних між собою слів з відповідним порядковим номером. Запам’ятайте ці слова з номерами за 40 секунд. Потім напишіть всі слова з номерами. Ефективність цієї вправи обчислюється за такою формулою: кількість правильно записаних слів потрібно розділити на 20 і помножити на 100. Вийде відсоток ефективного запам’ятовування.
- За аналогією з попереднім вправою, намагайтеся запам’ятати 20 різних чисел (Наприклад, 5,74; 2,3; 7,09 і т. д.) за 40 секунд. Ефективність запам’ятовування можна перевірити за допомогою тієї ж формули: кількість правильно записаних чисел ÷ 20 × 100.
- З навчального підручника візьміть який-небудь текст. З початку тексту відрахуйте 10 речень. Уважно прочитайте ці 10 речень, а через одну хвилину після закінчення читання спробуйте відтворити зміст, дотримуючись порядку речень. Ефективність запам’ятовування обчисліть за такою формулою: число вірних пропозицій ÷ 10 × 100. Отриманий відсоток і визначить стан пам’яті. Виконуйте таке вправи з різними текстами, переходячи від простих до більш складних.
- Асоціації також відіграють велику роль у розвитку пам’яті. Вибудовуйте асоціації не тільки тоді, коли намагаєтеся запам’ятати нове прізвище або номер телефону. Випробуйте таку вправу: назвіть кілька слів, які були б пов’язані за змістом відразу з трьома визначеннями, наприклад, м’який — білий — їстівний, твердий — червоний — круглий і т. д.
- Якщо ускладнити процес запам’ятовування якою-небудь іншою дією, то тренування пам’яті буде ще більш ефективною. Наприклад, попросіть близькулюдину придумати 20 незв’язаних між собою слів. Заздалегідь підготуйте папір. Як тільки людина почне вимовляти слова в спокійному темпі, відразу починайте робити з паперу літачок і намагайтеся при цьому запам’ятовувати слова. Спробуйте відтворити всі почуті слова. Не обов’язково при виконанні такої вправи робити паперовий літачок, можете зайнятися іншою справою, яке вимагає уваги і концентрації. У міру тренувань ускладнюйте предмет запам’ятовування (числа, словосполучення, іноземні слова та ін.)
Часто пропонують такі вправи для кращого запам´ятовування:
- Уважно подивіться на знайомий предмет, потім, заплющивши очі, образно уявіть його собі в дрібницях. Розплющивши очі, ще раз погляньте на нього і зазначте, які деталі ви випустили (для цього можна використовувати фотографії).
- Вивчений предмет спробуйте намалювати з пам´яті. Потім виявіть те, що забули намалювати.
- Опишіть з пам´яті риси добре знайомої людини. Спостерігаючи за цією людиною під час зустрічі, уточніть непомічені риси її обличчя.
- Подивіться на 7-15 дрібних предметів, опісля з пам´яті опишіть їхній вигляд.
- Спробуйте добре роздивитися предмет, який падає. Потім опишіть його якомога точніше.
- Огляньте кімнату, запам´ятайте, що в ній розміщено. Потім заплющіть очі й уявіть образ побаченого до дрібниць.
- Згадайте голос та інтонацію фрази знайомої вам людини і спробуйте із заплющеними очима уявно знову почути її. Потім повторіть фразу вголос, а під час зустрічі з цією людиною порівняйте «оригінал» з імітацією.
Ці вправи розвивають пам´ять: образи об´єкта спостереження швидко запам´ятовуються і тривалий час зберігаються в пам´яті, водночас удосконалюється здатність уявляти, аналізувати об´єкт з пам´яті без особливих зусиль волі.