Перше засідання Школи першокурсника

"Людина, позбавлена пам’яті, вічно знаходилася б у положенні немовляти, була б істотою нездатною  нічого навчитися, нічим оволодіти, і її дії визначалися б тільки інстинктами"

І. М. Сєчєнов 

28 жовтня 2016 р. відбулося перше засідання Школи першокурсника для студентів факультету  «Дошкільної освіти» (групи ДО-11, ДО-12, ДО-11б).  

Онофрійчук Л.О., кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик допомогла першокурсникам розібратися в особливостях пам’яті, її різновидах.

Щоб навчитися потрібну інформацію «перезаписувати» в довгострокову пам’ять, студентам було запропоновано способи, які допоможуть поліпшити пам’ять і відповідно розумові здібності.

1. Важливою умовою того, щоб навчальний матеріал запам’ятовувався швидко й надовго, є наявність інтересу до того, що запам’ятовуєш, і уваги в процесі засвоєння і відтворення матеріалу.

2. Велике значення для запам’ятовування мають почуття. Усе, що пов’язане з радістю, сумом, гнівом, як правило, запам’ятовується краще, ніж те, до чого людина ставиться байдуже.

3. Важливою умовою гарного запам’ятовування є розуміння того, що треба засвоїти.

4. Дуже важливо також поставити перед собою завдання — міцно й надовго засвоїти.

5. Велике значення для засвоєння навчального матеріалу має поєднання запам’ятовування з діяльністю людини, що вимагає мислення, активності.

6. Наявність знань з того навчального предмета, з якого засвоюється матеріал, також є сприятливою умовою для запам’ятовування, тому що при цьому нове легше й ґрунтовніше пов’язується з тим, що вже відомо.

Лілія Олегівна запропонувала тестові методики для визначення рівня розвитку пам’яті (людина з найкращою пам’яттю запам’ятовує з 10 прочитаних слів всі 10. 3 найгіршою 3, а більшість людей - 7 слів.) та свого домінуючого виду пам’яті (аудіал, візуал, кінестет).

Гарна пам’ять – це запорука повноцінного мислення, великого запасу знань, умова розвитку і інтелекту.

Розгон В.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик зацікавила першачків Методом фокальних об’єктів, методом пошуку нових ідей шляхом приєднання до вихідного об’єкта властивостей або ознак випадкових об’єктів.

Пісоцька Л.С.,  кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету дошкільної освіти підвела підсумки засідання та наголосила, що запам’ятовування – це робота іноді нелегка, тому важливою умовою засвоєння навчального матеріалу є наполегливість, завзятість у роботі, уміння не кидати її на середині, а домагатися повного й міцного запам’ятовування. Це – вольові якості, без яких неможлива серйозна розумова робота.

Для досягнення в житті успіху, потрібно плідно працювати,  вірити в свої можливості та пам’ятайти, що не буває нічого неможливого...

Бажаємо успіхів !!!

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55