Викладачі кафедри педагогіки на Міжнародному форумі до 100-річчя вальдорфської педагогіки
25-26 листопада 2019 р. викладачі кафедри педагогіки Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії Сівак Н.А., Гайдамашко І.А., Казакова Н.В. були учасниками Міжнародного форуму до 100-річчя вальдорфської педагогіки «Навчати бачити світ, любити світ, змінювати світ» у м. Києві.
Перший день форуму проходив в Інституті педагогіки НАПН України. Мали місце доповіді українських та зарубіжних науковців і представників Асоціації вальдорфських ініціатив в Україні:
- Володимира Лугового, першого віце-президента НАПН України, головного вченого секретаря, доктора педагогічних наук ,професора, дійного члена(академіка) НАПН України;
- Олега Топузова, доктора педагогічних наук, професора, віце-президента НАПН України, член-кореспондента НАПН України, директора Інституту педагогіки НАПН України,
- Ірини Шастал, директорки Асоціації вальдорфських ініціатив в Україні;
- Йост Шірен, професора, доктора, декана відділу освіти Аланус Університету (Німеччина);
- М. Міхаель Цех, професора, доктора Інституту дидактики Аланус Університету, Центру педагогічних досліджень м. Кассель (Німеччина), члена Міжнародної Ради Вальдорфської \ Штайнер освіти «Гаазьке Коло» при Педагогічній Секції Гьотеануму (Швейцарія);
- Олени Іонової, доктора педагогічних наук, завідувача кафедри природничо-математичних дисциплін факультету початкового навчання Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди;
- Еллен Німанн, члена Ради Батьків землі Берлін-Бранденбург, Федеральної Конференції батьків та Європейської мережі батьків Штайнер \ Вальдорфських шкіл;
- Олени Мезенцева, молодшого наукового співробітника Інституту педагогіки НАПН України, заступника директора з НВР СЗШ I-III ступенів № 195 м. Києва, співголова ВГО «Асоціація вальдорфських ініціатив в Україні», члена Міжнародної Ради Вальдорфської \ Штайнер освіти «Гаазьке Коло» при Педагогічній Секції Гьотеануму (Швейцарія).
У доповідях було підкреслено, що вальдорфська педагогіка – це нетрадиційний підхід до освіти дітей, він припускає природне навчання на основі власного досвіду. Виховання не передбачає раннього розвитку інтелектуальної сфери, до 7 років навантаження на пам'ять і мислення дитини мінімальне. Зауважено, що сьогодні дитячі садки і школи, в яких за основу взято вальдорфські принципи, існують по всьому світу.
У другий день міжнародного форуму викладачі кафедри педагогіки Сівак Н.А., Казакова Н.В., Гайдамашко І.А. відвідали Київську СЗШ № 195, де було представлено досвід роботи Вальдорфських класів від 1 до 11.
Цікавими і незабутніми були екскурсія школою та майстер-класи на теми: «Евритмія: соціальне через індивідуальне», «Рукоділля: виготовлення Різдвяних зірок», «Робота з глиною – вправляння у волі», «Малювання форм як предмет інтегрованої взаємодії та терапія» та ін.