ПЕРШІ УРОКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ

10 грудня 2020 року на платформі ZOOM відбулася конференція за підсумками педагогічної практики в старшій школі здобувачів вищої освіти спеціальності Середня освіта (Історія). У конференції брали участь: завідувачка виробничої практики доцент Казакова Н.В., методист Цегельник Т.М. та керівник практики доцент Гамрецька Г.С.

Студенти групи І-41 звітували про свої перші педагогічні здобутки під час проведення уроків історії у таких закладах загальної середньої освіти: Хмельницька ЗОШ І-ІІІ ступенів № 22 ім. О. Ольжича, Хмельницька ЗОШ № 18 ім. В. Чорновола, Пасічнянський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів – технологічний ліцей», Великожванчицька ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. М.С. Майдана, Судилківський ліцей, Браїлівська ЗОШ І-ІІІ ступенів ім. В.О. Забаштанського (Вінницька обл.), Каховська загальноосвітня школа № 5 І-ІІІ ступенів (Херсонська обл.), Любарський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 2 (Житомирська обл.), Ялтушківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Барської районної ради (Вінницька обл.)

Під час практики у старшій школі студенти вперше самостійно проводили уроки історії. Адже в умовах жорсткого весняного карантину їм не вдалося очно побувати в основній школі.  Щоб сміливіше та впевненіше почувати себе перед старшокласниками, їм довелося спочатку спробувати провести уроки в основній школі (5-9 класи).

Клименко Аліна, Розборська Іванна поділилися враженнями від уроків досвідчених учителів історії та розповіли про набуття власного досвіду з вивчення історії у старших класах на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного та інтерактивного навчання. Гриньова Людмила, Нечипорук Марія у своїх виступах звернули увагу на важливість роботи з фрагментами історичних документів, застосування відеосюжетів з метою формування в учнів історичної компетентності. Затірка Тетяна, Тищук Роман, Щебетюк Олександр висвітлили значення педагогічної практики в  удосконаленні вміння з написання детальних конспектів уроків історії; набутті навичок застосування різних медіа-ресурсів та онлайн-платформ на уроках історії та створення до них мультимедійних презентацій.

Студенти також звітували про свою роботу зі збирання емпіричного матеріалу до дипломної роботи та про проведення позакласних заходів. Так, Поліщук Ганна розповіла про те, як завдяки педагогічній практиці вона набула досвіду застосування різних методів та технологій для формування аксіологічного складника історичної компетентності школярів: за допомогою різних типів навчальних текстів, опрацювання різних джерел, інтерактивних вправ («Мозковий штурм», «Займи позицію» тощо).

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55