Зодчі зображувальної творчості для дітей

4 грудня 2013 року в рамках Тижня факультету дошкільної освіти було проведено засідання професійної майстерні «Зодчі зображувальної творчості для дітей».

Завданням зібрання було створити гарний настрій, поділитись своїми знаннями і практичними навичками з нетрадиційних технік зображувальної діяльності. Засідання розпочала студентка групи ДО - 42 Бацура Марина. Вона зазначила, що привчаючи дітей жити і працювати за законами краси, треба змалечку привчати їх бачити красу навколишнього світу. Систематична організація занять, де використовують нетрадиційні техніки зображення – запорука всебічного розвитку дитини та успішної підготовка до школи. Тому, найпершим правилом вихователя є – щоб навчити когось, треба самому вчитися. Я переконана, що в ДНЗ має працювати підготовлений  фахівець-викладач образотворчої діяльності. Також Марина представила творчі групи студентів-учасників, зокрема група ДО - 41, 42.

Студенти групи ДО - 42, зокрема Храпач Яна, Денисова Катерина, Козак Оксана, Керекеша Наталя, Німчук Вікторія розповіли про досить цікаву і оригінальну техніку зображувальної діяльності «Тістопластика», оволодівши якою можна зробити дуже багато  прекрасних доробок як для душі, так і для дизайну і багато іншого. 

А студенти групи ДО – 41 розкрили не менш цікаву техніку «Орігамі». Вони відмітили, що одним з ефективних засобів розвитку інтелекту дітей є заняття оригамі, що в перекладі з японської мови означає «складання з паперу». Це старовинна техніка складан­ня різноманітних фігур із квадрата паперу без застосування клею та но­жиць. На відміну від інших видів традиційної японської культури (ікебана, бонсай, каліграфія, складання хоку та ін.) оригамі є не лише мистецтвом; воно містить у собі величезний творчий потенціал щодо використання йо­го в різних галузях діяльності людини: конструюванні, архітектурі, дизай­ні, математиці, педагогіці, психології, медицині. Усе це виводить оригамі за межі екзотичного японського мистецтва та робить його цікавим і корис­ним для людей різних країн світу, незалежно від віку й роду занять. Оригамі називають технологією XXI ст.

Особливого значення набуває використання оригамі в педагогіці. Ви­датний німецький педагог і гуманіст Фрідріх Фребель ще на початку XIX ст. підкреслював важливу роль оригамі в розвитку мислення, насам­перед, в ознайомленні дітей з азами геометрії. У наш час у багатьох краї­нах світу оригамі все ширше застосовується в практиці дошкільної, почат­кової та позашкільної освіти. У Японії, наприклад, оригамі є обов'язко­вою складовою частиною навчальних програм дитячих садків і початкової школи.

Наступним етапом роботи засідання було проведення майстер-класу з усіх вище зазначених технік зображувальної діяльності, де викладачі, студенти могли познайомитися з техніками зображувальної діяльності безпосередньо. Зустріч  відбулася не даремно. Кожен із учасників взнав щось цікаве, спробував свої можливості, навчився чогось і надалі буде використовувати отримані знання у своїй подальшій роботі з дітьми.

Відповідальні: В.І. Гринько, М.С. Савченко.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55