Науково-методичний семінар “Наукові підходи моніторингу якості дошкільної освіти”

Науково-методичний семінар “Наукові підходи моніторингу якості дошкільної освіти” проведено професорсько-викладацьким складом кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик під керівництвом доктора педагогічних наук Л.В. Зданевич для вихователів-методистів ДНЗ                 м. Хмельницького 21 листопада 2014 року на базі дошкільного навчального закладу №35 “Чебурашка”.

Активну участь у семінарі взяли Бродовська А.М., Зданевич Л.В., Кіт Г.І., Машкіна Л.А., Павлушкіна О.В., Пісоцька Л.С., Сергеєва З.П., Савченко М.С., Софіян Л.Г.

Зданевич Л.В., яка вела науково-методичний семінар, дала характеристику основних дефініцій означеної проблеми з використанням узагальнених схем  мультимедійного супроводу. Зокрема, акцентовано увагу на понятті моніторингу, освітнього моніторингу, якості дошкільної освіти  на основі  досліджень різних науковців, а також на відмінностях між моніторингом і педагогічною діагностикою. Нею визначено основні  проблеми в оцінці якості дошкільної освіти.

 

Наукові проблеми експертної оцінки інноваційної діяльності вихователя ДНЗ знайшли відображення у виступі Машкіної Л.А. Нею розкрито педагогічний аналіз діяльності вихователя, показники інноваційного потенціалу педагогічного колективу. До уваги слухачів семінару представлено картку контролю за інноваційною діяльністю педагогів ДНЗ.

Павлушкіна О.В., використовуючи наукові дослідження М.Єфименка та інших науковців, підкреслила, що метою моніторингу є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти стосовно формування здоров’язберігаючої компетентності. Окрім того, вона порадила використовувати формулу обчислення моторної щільності занять і середні показники пульсу в дошкільників у стані спокою.

Питання моніторингу екологічної освіти розглядалось у виступі Бродовської А.М. Нею відзначено мету, методи виявлення знань дошкільників про екосистеми, а також розглянуто рівні розвитку дітей з екологічної освіти.

Савченко М.С. поділилася власними науковими досягненнями з проблеми моніторингу гендерної вихованості дошкільників. Нею представлено модель гендерного виховання, яка включає гендерну вихованість і методики її моніторингу.

Сергеєва З.П. зупинилася  на питанні   експертизи  заняття з навчання розвитку мови (за дослідженнями К.Крутій) і представила узагальнену картку  обстеження рівня мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.

Кіт Г.І. запропонувала моніторингову експертизу логіко-математичного розвитку дошкільників на основі змісту Базового компоненту дошкільної освіти. До уваги подано цікавий практичний матеріал.

Моніторинг професійної діяльності вихователя дітей дошкільного віку розкрито у виступі Пісоцької Л.С. До уваги учасників семінару подано систему вивчення особистісних якостей педагога і його комунікативної та педагогічної діяльності. Звернено увагу на професіограму вихователя та її самоаналіз вихователями.  Запропоновано анкети, тести для оцінки рівня фахової навченості вихователя.

Учасники семінару підвели підсумки роботи і ухвалили продовжувати  вивчати і обговорювати проблему за конкретними компетенціями дошкільників.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55