СІМ’Я – ЦЕ ТЕ САМЕ СЕРЕДОВИЩЕ, ДЕ ЛЮДИНА ВЧИТЬСЯ І САМА ТВОРИТЬ ДОБРО

5 грудня 2019 року кандидатом педагогічних наук, старшим викладачем кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик Гончар Н.П. було проведено відкрите залікове заняття з студентами групи ДО-51 з дошкільної лінгводидактики на тему «Проектування спільної роботи закладу дошкільної освіти з сім’єю з розвитку мовлення дітей».

Метою заняття було розкрити особливості та проблематику мовленнєвого розвитку дітей раннього віку; пригадати та спроектувати форми співробітництва закладу дошкільної освіти та родини; розвивати аналітико-синтетичне мислення; сприяти професійному становленню студентів.

Практичне заняття проходило у формі ділової гри, метою якої було надати студентам можливість розіграти ролі вихователів, психолога, логопеда та батьків. Під час імпровізованих батьківських зборів у формі тренінгу «Школа молодих матусь» спеціалісти та педагогічні працівники надавали батькам усю необхідну інформацію про можливі проблеми у мовленнєвому розвитку дітей раннього віку та пропонували шляхи їх подолання.

Також вихователями були проведені майстер-класи з використання різноманітних технологій та розвивальних ігор з розвитку мовлення дітей для батьків, які вони з легкістю можуть втілити в домашніх умовах.

Студентами були продемонстровані такі форми роботи з батьками:

  • Тренінг «Школа молодої матусі»
  • Скринька довіри
  • Зустріч зі спеціалістом (психолог, логопед)
  • Анкетування для батьків
  • Майстер-класи для матусь
  • Круглий стіл
  • Брошури та дошка оголошень
  • Складання плану сімейного вихідного дня

Також на майстер-класах студенти продемонстрували такі форми роботи з розвитку мовлення з дітьми раннього віку:

  • Вправи на розвиток мовленнєвого дихання
  • Артикуляційна гімнастика
  • Пальчикова гімнастика, забавлянки для дітей
  • Використання математичного планшету для розвитку дрібної моторики пальців рук

  • Ігри з лялькою за технологією Є.Тихеєвої
  • Мовленнєва коробочка за технологією М. Монтессорі
  • Технологія розвитку раннього читання М. Зайцева
  • Дидактична гра «Чарівна скринька»
  • Дидактична гра «Хто що їсть»
  • Дидактична гра «Де чия мама?»
  • Тіньове лото

У кінці заняття студенти поділились своїми враження за допомогою вправи на рефлексію «Нива побажань». Усі презентації студентів були оцінені позивними оцінками.

Майбутні фахівці дошкільної освіти та викладачі кафедри на чолі із завідуючою кафедри, доктором педагогічних наук, професором Зданевич Л.В. отримали море позитивних емоції та бадьорий настрій на увесь день.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55