Підвищення кваліфікації та професійне зростання освітян

Директор закладу дошкільної освіти 

Ефективна діяльність сучасного закладу дошкільної освіти значною мірою залежить від управлінських якостей керівника. Можливість підвищити свою кваліфікацію, розвинути свої професійні та загальні компетентності директори ЗДО Хмельницької ОТГ мали змогу на базі Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, яка з 20 по 24 лютого 2023 року організувала курси для підвищення кваліфікації представникам освітянської дошкільної спільноти.
Слухачі щиро вдячні викладачам академії за цікаві змістовні презентації та можливість долучитися до обговорення актуальних питань сьогодення:
соціально-педагогічні основи управлінської діяльності (викладач: канд.пед.н., доцент Пісоцька Л.С.); господарсько-фінансовий напрям в управлінській діяльності ЗДО (викладач: канд.еном.н., доцент Біницька О.П.); цифрові інструменти в роботі керівника закладу дошкільної освіти в умовах
дистанційного навчання (викладач: канд.пед.н., доцент Онофрійчук Л.О.); основи кадрового менеджменту (викладач: докт.пед.н., професор Шоробура І.М.); управління інноваційними процесами в ЗДО (викладач: канд.пед.н., доцент Машкіна Л.А.) та ін.
Під час курсів було враховано індивідуальну траєкторію саморозвитку кожного курсанта, створено можливості для саморозвитку та самовдосконалення компетентностей визначених Стандартом.

Вихователь-методист закладу дошкільної освіти 

Вихователі-методисти ЗДО завжди активні стейкголдери ОПП, які реалізуються кафедрою дошкільної педагогіки, психології та фахових методик.
Відкриті до спілкування, вимогливі, в першу чергу, до себе, зорієнтовані на високий результат та якість дошкільної освіти, завжди детально вивчають запропоновані нашою кафедрою програми підготовки майбутніх фахівців, дають слушні поради та конструктивні зауваження.
Протягом цього тижня вихователі-методисти ЗДО Хмельницької, Старокостянтинівської, Летичівської, Дунаєвецької, Нетішинської ОТГ успішно навчалися за освітньою програмою підвищення кваліфікації вихователів-методистів ЗДО.
Зміст курсів було спрямовано на набуття слухачами нових та/або вдосконалення раніше набутих компетентностей у межах професійної діяльності або галузі знань, підвищення професійного рівня та професійної компетентності.

В процесі навчання слухачі ознайомились з актуальними питаннями розвитку дошкільної освіти в умовах сьогодення, інноваційними підходами у роботі вихователя-методиста ЗДО. Особливої уваги та обговорення викликали наступні теми: «Шляхи запобігання «синдрому професійного вигорання»
педагогів закладів дошкільної освіти» (викладач: докт.пед.н., професор Зданевич Л.В.); «Цифрові інструменти в роботі педагога закладу дошкільної освіти в умовах дистанційного навчання» (викладач: канд.пед.н., доцент Онофрійчук Л.О.); «Дослідження якості дошкільної освіти за методикою ECERS-3», «Методики вивчення досягнень дітей дошкільного віку» (викладач: канд.пед.н., доцент Сас О.О.); «Організаційно-методичні особливості забезпечення творчої самореалізації членів педагогічного колективу» (викладач: канд.пед.н., доцент Розгон В.В.).
Вихователі-методисти відзначили високий науково-методичний рівень освітньої програми курсів та переконані, що отримані знання стануть у нагоді в їх професійній діяльності.
Вихователь дітей дошкільного віку 

Протягом тижня кафедра дошкільної педагогіки, психології та фахових методик мала можливість щоденної безпосередньої взаємодії з вихователями закладів дошкільної освіти (вихователями груп дітей дошкільного віку) – слухачами курсів підвищення кваліфікації. Зміст освітньої програми підвищення кваліфікації вихователів закладу дошкільної освіти, реалізованої у цей період, спрямований на удосконалення окремих фахових компетентностей, окреслених Професійним стандартом «Вихователь закладу дошкільної освіти».
Слухачами було відзначено високий практичний рівень освітньої програми дистанційних курсів, усі практичні завдання до тем «Інтеграція освітнього процесу як умова формування життєвих компетентностей дітей дошкільного віку» (викладач: канд.пед.н., доцент Миськова Н.М.); «Використання інтерактивних вправ з дітьми дошкільного віку» (викладач: канд.пед.н., доцент Гончар Н.П.); «Використання здоров’язберігаючих технологій у професійній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти» (викладач: канд.пед.н., доцент Розгон В.В.); «Використання ІКТ в роботі
вихователя закладу дошкільної освіти (викладач: канд.пед.н., старший викладач Мисик О.С.) були цікавими та корисними.
Викладачі кафедри щиро дякують шановним колегам-вихователям за активну взаємодію!
Вихователь групи дітей раннього віку 

Професійна діяльність та взаємодія з дітьми раннього віку вимагає від педагогів ЗДО абсолютного розуміння вікових та індивідуальних можливостей та особливостей дітей та високого рівня професійної майстерності. Вихователь групи дітей раннього віку – це абсолютна щирість, добро, любов! Саме під такими меседжами організовано та проведено кафедрою дошкільної педагогіки, психології та фахових методик протягом минулого тижня курси підвищення кваліфікації для вихователів ЗДО (вихователів груп дітей раннього віку).

Слухачі курсів взяли активну участь в обговоренні таких тем: «Психологічні закономірності розвитку дитини в ранньому віці» (викладач: канд.пед.н., доцент Онофрійчук Л.О.); «Інноваційні технології розвитку особистості дитини раннього віку» (викладач: канд.пед.н., доцент Машкіна Л.А.); «Організаційно-методичні аспекти організації професійної діяльності у групах дітей раннього віку ЗДО» (викладач: канд.пед.н., доцент Миськова Н.М.); «Художньо-мовленнєва діяльність як умова соціалізації дітей раннього віку» (викладач: старший викладач кафедри Сергеєва З.П.).
Слухачі курсів зазначили, що отримали задоволення від спілкування зі справжніми професіоналами. Щиро дякують за цей курс, який був корисний, сучасний, цікавий. Багато практичних матеріалів та порад.
Керівник гуртка закладу дошкільної освіти 

Викладачі кафедри дошкільної педагогіки, психології та фахових методик єдині у ставленні до гурткової роботи в закладі дошкільної освіти. Розглядаючи гурток як додаткову форму організації освітнього процесу в ЗДО, особливі вимоги виокремлюють до занять гуртка та особистості керівника гуртка.
Творчість, відповідальність, наполегливість, лідерство, тонке відчуття інтересів та потреб дитини – це ті риси особистості, якими, безумовно, має володіти керівник гуртка як модератор діяльності у творчому об’єднанні дітей на основі спільних інтересів. Ці та інші акценти було обговорено під час онлайн-зустрічей із керівниками гуртків ЗДО, які навчалися за освітньою програмою проходження курсів підвищення кваліфікації у Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії.
Протягом минулого тижня у фокусі були теми: «Організаційно-методичні засади діяльності гуртків в умовах закладів дошкільної освіти» (викладач: канд.пед.н., доцент Миськова Н.М.); «Види художньо-практичної діяльності дітей в умовах закладу дошкільної освіти: методика організації та керівництва» (викладач: канд.пед.н., доцент Савченко М.С.); «Авторські методики та програми фізичного розвитку дітей раннього та дошкільного віку» (викладач: канд.пед.н., доцент Розгон В.В.); «Організація художньо-мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку в контексті діяльності гуртків за інтересами» (викладач: старший викладач кафедри Сергеєва З.П.); «Використання ІКТ в роботі керівника гуртка закладу дошкільної освіти» (викладач: канд.пед.н., старший викладач Мисик О.С.).

Керівники гуртків висловили щиру подяку викладачам курсу підвищення кваліфікації за актуальність тем, сучасність викладу, партнерське спілкування та зазначили, що, набуті знання дійсно потрібні. Тож, 100% рекомендують!

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55