- Новини
- Структура
- Підрозділи
- Наукова робота
- Науковий відділ
- Новини
- Конференції
- Аспірантура та докторантура
- Наукове товариство
- Фахове видання
- Вчена рада
- Наукова співпраця
- Наукові школи
- Спеціалізовані вчені ради
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- 2025 рік
- 2023-2024 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.010
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.011
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.012
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.013
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.014
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.015
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.016
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.017
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.018
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.019
- 2021 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.001
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.002
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.003
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.004
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.005
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.006
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.007
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.008
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.009
- Нормативно-правова база
- Cпеціалізована вчена рада Д 70.145.01
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- Стажування за кордоном
- Підвищення кваліфікації
- Відкритий доступ до міжнародних журналів
- Академічна доброчесність
- Виховна робота
- Навчальна робота
- Психологічна служба
- Міжнародна діяльність
- Охорона праці
- Студентська рада
- Бібліотека
- Центр кар'єри, працевлаштування та профорієнтації
- Проекти
- Профспілка
- Рішення вченої ради
- Забезпечення якості вищої освіти
- Співпраця з ЗВО України та зарубіжжя
- Наукова робота
- Факультети
- Студенту
- AБІТУРІЄНТУ ↓
- Про приймальну комісію
- Контакти приймальної комісії
- Правила прийому
- Строки прийому документів – 2023 рік
- Вартість навчання – 2023 рік
- Регіональне замовлення
- Перелік документів для вступу
- Реєстрація на ЄВІ / ЄФВВ
- Мотиваційний лист
- Перелік спеціальностей
- Програми співбесід, фахових вступних випробувань, творчих конкурсів – 2023 рік
- Рейтингові списки вступників
- Списки рекомендованих до зарахування
- Накази про зарахування
- Вступ за ваучером
- Особливі умови вступу
- Публічна інформація
- Контакти
Практика з позакласної виховної роботи в школі
Звітна документація з педагогічної практики “Позакласна виховна робота в школі” (переглянути).
Педагогічна практика з позакласної виховної роботи в школі студентів 2 курсу музично-педагогічного відділення факультету мистецтв та бази практики (2009-2010 н.р.) (переглянути).
Вимоги до знань, практичних умінь і навичок студентів, контроль і оцінювання їх (переглянути).
Метою педагогічної практики “Позакласна виховна робота в школі” є набуття студентами уявлень про характер, зміст, форми і методи виховної роботи в школі, про функціональні обов’язки учителів початкових класів як вихователів.
Завдання педагогічної практики з позакласної виховної роботи такі:
1. Вивчити специфіку організації виховної роботи з молодшими школярами в умовах різних типів шкіл.
2. Оволодіти вміннями планувати і вести виховну роботу з молодшими школярами у позаурочний час у класі, групі продовженого дня.
3. Засвоїти основні форми, методи і засоби позакласної виховної роботи з учнями початкових класів.
4. Оволодіти методами і прийомами вивчення вікових та індивідуальних особливостей молодших школярів.
5. Формувати професійну спрямованість, інтерес до педагогічної діяльності.
Види діяльності студентів на педагогічній практиці:
- спостерігати і аналізувати різні форми позакласної виховної роботи;
- визначити конкретні виховні завдання з врахуванням вікових та індивідуальних особливостей молодших школярів;
- планувати позакласну виховну роботу з учнями класу;
- організовувати дитячий колектив на виконання висунутих завдань;
- вивчити особливості дітей і колективу учнів в умовах класу;
- проводити різні форми позакласної виховної роботи (масові, групові, індивідуальні) з молодшими школярами;
- співпрацювати з батьками.
Зміст педагогічної практики з позакласної виховної роботи в школі включає:
1. Ознайомлення зі школою, вчителями початкових класів, планами виховної роботи, досвідом роботи класоводів, вихователів.
2. Складання індивідуального плану проведення виховних заходів на семестр.
3. Допомога учителеві-класоводу у проведенні масових форм виховної роботи.
4. Вивчення вікових та індивідуальних особливостей молодших школярів.
5. Розробка конспектів виховних заходів.
6. Проведення виховних заходів.
7. Спостереження та аналіз виховних заходів.
Педагогічна практика з позакласної виховної роботи проводиться у 4 семестрі 1 раз на тиждень по 2 год. на базі різних типів загальноосвітніх шкіл. У період практики студенти виступають у ролі помічників вчителів початкових класів як класоводів. Практика проводиться у досвідчених учителів початкової школи. Керують практикою викладачі кафедри шкільної педагогіки та психології. За цей вид практики студентам виставляється оцінка.
1. Кожен студент проходить практику у визначеному класі (за кожним класом закріплюється по 2 практиканти).
2. Студент працює під керівництвом учителя класу, керівника групи практикантів академії і виконує їх вказівки.
3. Студент ознайомлюється з планами і системою виховної роботи школи, класу.
4. Студент складає індивідуальний план проведення педагогічної практики з позакласної виховної роботи (у відповідності з планом виховної роботи школи, класу) і виконує його.
5. Студент проводить, спостерігає та аналізує виховні заходи з молодшими школярами.
6. Студент складає конспекти залікових занять, затверджує їх у вчителя початкових класів, керівника практики та проводить їх.
7. Студент веде щоденник педагогічної практики, дає його на перевірку і підпис учителю, керівнику практики.
8. Вивчає досвід роботи вчителя початкових класів як класного керівника.
І. Проректор з педагогічної практики:
- визначає школи для проведення педагогічної практики студентів;
- організовує і проводить настановчу конференцію з педагогічної практики;
- контролює роботу групових керівників практики, приймає конкретні міри з ліквідації недоліків у її організації.
ІІ. Директор школи (заступник директора з навчально-виховної роботи у початкових класах):
- забезпечує нормальні умови для проведення педагогічної практики в школі;
- знайомить студентів із школою, педагогічним колективом;
- розподіляє студентів по класах разом з керівником практики;
- знайомить студентів з планом виховної роботи школи;
- вносить пропозиції щодо вдосконалення підготовки майбутніх учителів початкових класів.
ІІІ. Груповий керівник практики:
- безпосередньо керує педагогічною практикою групи студентів у школі;
- організовує зустріч і знайомить студентів з директором школи, його заступниками, вчителями початкових класів;
- закріплює студентів за класами разом з дирекцією школи;
- проводить інструктивно-методичні наради з класоводами, які працюють із студентами;
- допомагає студентам у підготовці та проведенні виховних заходів;
- здійснює контроль за веденням студентами звітної документації з педагогічної практики та перевіряє її після закінчення практики;
- оцінює навчально-виховну роботу студентів під час практики, їх ставлення до роботи, ведення і оформлення ними документації з педпрактики; робить відповідні записи в журналі по практиці;
- допомагає оформити довідку на оплату праці вчителям за керівництво практикою студентів.
ІV. Вчитель початкових класів:
- знайомить студентів-практикантів з планом виховної роботи класу, учнями;
- проводить відкриті заняття для студентів та організовує їх обговорення;
- разом з груповим керівником практики визначає теми виховних заходів, які повинні провести студенти;
- консультує студентів під час підготовки до позакласних виховних заходів;
- бере участь в обговоренні та оцінці виховних заходів.
V. Студент-практикант:
- з’являтися у школу за 15 хвилин до початку занять;
- виконувати правила внутрішнього розпорядку, адміністрації школи і керівників практики, дотримуватися правил техніки безпеки;
- виконувати всі види робіт, передбачені програмою педагогічної практики;
- проводити всі позакласні виховні заходи згідно індивідуального плану, активно брати участь в їх обговоренні та аналізі;
- вчасно, грамотно і акуратно вести щоденник педагогічної практики за встановленою формою, регулярно давати його на перевірку і підпис учителю, керівнику практики;
- бути ввічливим, працьовитим, дисциплінованим і організованим;
- мати належний зовнішній вигляд.
Вимоги до підготовки та проведення позакласних занять
Готуючись до заняття, практиканту слід враховувати:
1. Суспільну значимість заходу.
2. Актуальність теми.
3. Вікові особливості учнів.
4. Знання та інтереси учнів.
5. Ініціативу і самодіяльність школярів.
Проводячи заняття, практикант повинен забезпечити:
- досягнення мети виховного заходу;
- організацію колективу, забезпечення свідомої дисципліни;
- послідовне і емоційне розкриття теми заходу;
- активізацію учнів на занятті;
- ефективне використання наочності та технічних засобів навчання;
- закріплення знань та підсумок заняття;
- використання активних методів і прийомів роботи з учнями.
Алгоритм підготовки і проведення виховного заходу
1. Визначення мети і завдань
(Наприклад, мета – сформувати естетичну культуру учнів. Реалізації даної мети присвячена бесіда “Мистецтво в житті людини, де виконуються наступні завдання:
- виявлення естетичних смаків дітей та їх інтересів;
- формування знань про різні види мистецтва;
- розвиток емоційно-позитивного ставлення до творів мистецтва.
2. Вибір форми виховної роботи і назви заходу.
(Наприклад, свято “Прощання з букварем”, бесіда “Звідки до нас приходить книга”).
3. Створення позитивного психологічного настрою: цікава розповідь про майбутній захід, мрії про його результати, написання оголошення чи створення стінгазети до цього заходу тощо.
4. Попередня підготовка: підбір змісту матеріалу, визначення засобів, підбір наочності, запрошення гостей і учасників ззовні, розподіл ролей, доручень, виготовлення костюмів, атрибутики, оформлення класу (залу).
5. Проведення виховного заходу, що передбачає:
- початок (музичний, поточний, передмова, театралізований зачин) – для створення психологічного настрою;
- змістова частина (предметна діяльність вихованців і педагогів, спрямована на досягнення виховної мети);
- фінальна частина (прийняття рішення, звернення, ритуали завершення – пісня, нагородження переможців, подяка, музика) – створює визначений емоційний стан, який сприяє подальший спільній діяльності; бажання продовжувати розпочату справу.
6. Педагогічний аналіз, який включає:
- ступінь досягнення мети і завдань;
- характеристика ефективності вибраних засобів, методик і прийоми;
- ступінь активності учасників і їх задоволення від участі у справі;
- логічність структури виховного заходу, її ефективність;
- характер педагогічної майстерності вихователя, манера поведінки, стосунки, взаємодія з учнями;
- місце проведення виховного заходу в системі виховної роботи в загальноосвітній школі.