Регіональна лабораторія проблем філософії освіти Інституту вищої освіти НАПН України

Завідувач лабораторії – Гамрецька Галина Степанівна, кандидат філософських наук, доцент.
Телефон: (0382) 79-59-45
 
Метою є науково-дослідницька діяльність у сфері вищої педагогічно; освіти в Хмельницькому регіоні, що передбачає теоретичну рефлексію феномена ступеневості освіти, який репрезентований академією, вивчення її можливостей для забезпечення самоствердження, самореалізації та самоактуалізації особистості майбутнього вчителя, розкриття його духовних і творчих сил, здатності до інноваційної діяльності.
 
Завдання регіональної лабораторії:
1.Організація та координування дослідницької діяльності науковців різних спеціальностей у вузах І-ІV рівнів акредитації, пошукові інтереси яких орієнтовані на проблеми філософії освіти, зокрема її гуманізації.
2. Дослідження філософсько-педагогічних засад сучасної вищої педагогічної освіти за умов її ступеневості, що передбачає створення адекватних моделей професійної підготовки майбутніх учителів та організації навчально-виховного процесу.
3. Розробка відповідних програм та апробація сучасних педагогічних технологій, в тому числі ідей гуманної педагогіки для елімінації суб’єкт-об’єктної опозиції в педагогічному процесі, для гуманізації та оптимізації навчально-виховної діяльності у вищому педагогічному закладі.
4. Інформаційне та науково-теоретичне забезпечення управлінської діяльності державних структур (обласна державна адміністрація, органи виконавчої влади на місцях) щодо аналізу тенденцій демократизації та гуманізації вищої освіти, прийняття рішень, які стосуються функціонування та подальшого розвитку вищої школи регіону.
5. Залучення до науково-дослідної діяльності талановитої молоді з числа студентів, магістрів, аспірантів, молодих учених, працюючих в різних наукових напрямах, які стосуються проблем розвитку вищої педагогічної освіти.
6. Виконання спільних науково-дослідних проектів, програм, окремих психолого-педагогічних, соціологічних, соціально-педагогічних досліджень науковцями та співробітниками науково-дослідного Інституту вищої освіти НАПН України та співробітниками Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії із залученням (в разі необхідності) широкого кола науковців та освітян регіону.
7. Організація інформаційно-видавничої діяльності, яка б забезпечила публікацію та широке розповсюдження отриманих наукових результатів, їх авторський захист та пріоритет, тиражування та впровадження у практику вищих навчальних закладів нових теоретичних ідей і педагогічних технологій.
 
Основними напрямами науково-дослідницької діяльності лабораторії є: а) соціально-філософський (філософська рефлексія ступеневості освіти в педагогічному закладі; вивчення методологічних засад сучасної вищої освіти у світлі нової парадигми світобачення; використання евристичних можливостей постнеокласичної філософії, в тому числі синергетичного та гендерного підходів; пошуки шляхів гуманізації навчального процесу у ВНЗ тощо); б) соціально-педагогічний (пошук методів вирішення проблем; „відчуженого знання” у навчально-виховному процесі; вивчення можливостей ступеневої освіти для самореалізації особистості, розкриття і творчих потенцій тощо); в) навчально-методичний (розробка навчально-методичних матеріалів щодо впровадження різноманітних навчально-виховних технологій; проведення науково-практичних конференцій, семінарів для педагогічних закладів І–III рівнів акредитації Західного регіону України на базі академії як базового навчального закладу тощо).
© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55