- Новини
- Структура
- Підрозділи
- Наукова робота
- Науковий відділ
- Новини
- Конференції
- Аспірантура та докторантура
- Наукове товариство
- Фахове видання
- Вчена рада
- Наукова співпраця
- Наукові школи
- Спеціалізовані вчені ради
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- 2023-2024 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.010
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.011
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.012
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.013
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.014
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.015
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.016
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.017
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.018
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.019
- 2021 рік
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.001
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.002
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.003
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.004
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.005
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.006
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.007
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.008
- Спеціалізована вчена рада ДФ 70.145.009
- Нормативно-правова база
- 2023-2024 рік
- Cпеціалізована вчена рада Д 70.145.01
- Спеціалізовані вчені ради PhD
- Стажування за кордоном
- Підвищення кваліфікації
- Відкритий доступ до міжнародних журналів
- Академічна доброчесність
- Виховна робота
- Навчальна робота
- Психологічна служба
- Міжнародна діяльність
- Охорона праці
- Студентська рада
- Бібліотека
- Центр кар'єри, працевлаштування та профорієнтації
- Проекти
- Профспілка
- Рішення вченої ради
- Забезпечення якості вищої освіти
- Співпраця з ЗВО України та зарубіжжя
- Наукова робота
- Факультети
- Студенту
- AБІТУРІЄНТУ ↓
- Про приймальну комісію
- Контакти приймальної комісії
- Правила прийому
- Строки прийому документів – 2023 рік
- Вартість навчання – 2023 рік
- Регіональне замовлення
- Перелік документів для вступу
- Реєстрація на ЄВІ / ЄФВВ
- Мотиваційний лист
- Перелік спеціальностей
- Програми співбесід, фахових вступних випробувань, творчих конкурсів – 2023 рік
- Рейтингові списки вступників
- Списки рекомендованих до зарахування
- Накази про зарахування
- Вступ за ваучером
- Особливі умови вступу
- Публічна інформація
- Контакти
Інклюзивна освіта як психолого-педагогічна проблема, виклик сучасності. Передумова дотримання прав людини
25 жовтня 2021 р. відбулася гостьова лекція на тему «Інклюзивна освіта як психолого-педагогічна проблема, виклик сучасності. Передумова дотримання прав людини» для студентів спеціальностей «Середня освіта (Мова і література (англійська))» та «Середня освіта (Мова і література (німецька))». Зустріч відбулася в рамках серії гостьових лекцій з інклюзивної освіти для студентів-учасників проекту «Англійська для кожного», на платформі Zoom.
Заняття проводила Бирко Надія Михайлівна – кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри педагогіки та психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
На лекції Надія Михайлівна ознайомила студентів з сутністю та завданнями інклюзивної освіти в Україні, тлумаченням основних термінів, ранньою концепцією «Нормалізації», категоріями осіб з ООП, еволюцією інклюзії, принципами інклюзивної освіти, підходом універсального дизайну тощо.
Студенти обговорили явище інклюзії, як загальну потребу людей, проблеми освіти дітей з ООП в сучасному суспільстві, сутність індексу інклюзії. Студентам особливо цікаво було дізнатись про специфіку етапів розвитку інклюзії, які категорії осіб вважаються з особливими потребами. В ході лекції також був здійснений короткий екскурс по основним етапам розвитку інклюзивної освіти в Україні і обговорено питання класифікації осіб з особливими потребами. Всі учасники продемонстрували були активними під час конференції і поділились своїми враженнями:
Відгуки студентів
Катерина Пригода, студентка групи Філ-41а
Гостьова лекція з Надією Михайлівною Бирко 25.10.2021 р. була дійсно дуже корисною та доречною. Мені, як студентці, було цікаво розглянути інклюзію як загальні потреби усіх людей, не обмежуючи цю тему освітою. Дякую за можливість розтлумачення певної частини вже знайомої інформації, а також за представлення повністю нового, особисто для мене, матеріалу. Також я вважаю, що такі зустрічі повинні організовуватися частіше, з метою поширення та прийняття теми інклюзії та інклюзивної освіти усіма студентами, зокрема майбутніми соціальними працівниками.
Альона Козярук, студентка групи Філ-41а
Хочу залишити відгук про гостьову лекцію, проведену Бирко Надією Михайлівною. Лекторка представила нам, студентам, чітку та потрібну інформацію, без якої на сьогоднішній день важко уявити основну базу знань вчителя – основу інклюзивної освіти. Пані Надія довела важливість правильного розуміння поняття «Інклюзивна освіта» та її співвідношення з особливими потребами дітей, людей. Особисто була задоволена запропонованою для прослухання інформацією та лекцією загалом, також була вражена, що все більша увага приділяється розвитку освітян в даній сфері.
Катерина Єрмоленко, студентка групи Філ-41а
25 вересня 2021 року в рамках дисципліни «Інклюзивна освіта» група Філ-41(а) прослухала гостьову лекцію про інклюзивну освіту – її сутність та завдання, принципи та учасників. Лектором була Бирко Надія Михайлівна – колишня випускниця ХГПА та старший викладач кафедри педагогіки та психології Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. В ході лекції було чітко та доступно роз’яснено всі ключові моменти інклюзії та інклюзивної освіти, а саме студенти групи разом із лекторкою дискутували на тему самого терміну інклюзії, говорили про права осіб з особливими освітніми потребами. Найважливішим відкриттям для мене стало поняття маломобільних груп населення, а саме уточнення цифр осіб з інвалідністю та осіб, які є маломобільними через якісь інші обставини (до прикладу, подорожуючі – люди з валізами). Головним інсайтом є важливість наголошення, що до інклюзії належать та причетні абсолютно всі учні інклюзивного класу та інклюзивного закладу в цілому. Також Надія Михайлівна детально розповіла про індекс інклюзії та еволюцію інклюзії, де кінцевою та бажаною ланкою є повна зміна системи, що приведе до спільного навчання різних дітей без вживання самого терміну інклюзії та укріплення твердження про те, що усі діти є цінними членами суспільства і мають рівні права незважаючи на особливості їхнього психофізичного розвитку.
Коваленко Андрій, студент групи Філ-41а
25 жовтня 2021 р. мав чудову нагоду відвідати чергову гостьову лекцію з питань інклюзивної освіти. На жаль, лекція проходила в онлайн-форматі, але це не стало перепоною для того, щоб дізнатись багато нової корисної інформації. Ця конференція дала можливість поглибити свої знання з фундаментальних концептів інклюзії і дізнатися про основні етапи розвитку цього напряму педагогіки в Україні. Найбільшим моїм відкриттям на цій зустрічі стала інформація про маломобільні групи населення. Це поняття насправді трактується значно ширше, ніж уявляє собі більшість людей. Я вважаю, що організація подібних зустрічей є дуже важливими елементом у нашому професійному розвитку, оскільки ми лише робимо перші кроки на ниві інклюзивної освіти разом з усією країною. Студентська молодь повинна привернути увагу суспільства до проблеми дітей з особливими освітніми потребами, запобігати будь-яким проявам стигматизації, організовувати волонтерські рухи та проекти, що ми й робимо на базі нашої кафедри. Тому, висловлюю щиру подяку Надії Михайлівні за витрачений час і підготовку змістовного лекційного матеріалу. Також дякую нашим викладачам за розробку і впровадження в освітню програму дисципліни «Інклюзивна освіта», оскільки без володіння навичками і методами роботи із учнями з ООП в сучасній школі працювати неможливо.