Регіональний семінар-практикум «Стратегічні напрями розвитку іншомовної освіти в сучасній загальноосвітній та вищій школі»

1-2 жовтня 2013 р. в Хмельницькій гуманітарно-педагогічній академії пройшов регіональний семінар-практикум на тему: «Стратегічні напрями розвитку іншомовної освіти в сучасній загальноосвітній та вищій школі».

Семінар-практикум проводився з ініціативи лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, за сприяння Хмельницької ОДА і Хмельницької обласної ради та за найактивнішої участі викладачів та студентів вузів м. Хмельницького, Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти і вчительської спільноти міста Хмельницького та області.

З вітальним словом до науковців із Києва, викладачів, вчителів іноземних мов та студентів звернулись В.П. Осадчий – заступник голови Хмельницької обласної ради, кандидат технічних наук, доцент та І.М. Шоробура, ректор Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, доктор педагогічних наук, професор, які проаналізували основні тенденції розвитку іншомовної освіти в Україні  та навчальних закладах Хмельницького та області. Господарем семінару була Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія (кафедра іноземних мов).

Основними доповідачами на пленарному засіданні семінару були:

Валерій Григорович Редько – завідувач лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент. У своїй доповіді «Тенденції оновлення змісту шкільної іншомовної освіти: стан, проблеми, перспективи» він окреслив пріоритетні стратегії розвитку іншомовної освіти в сучасній загальноосвітній та вищій школі, науково обґрунтував компетентнісно-діяльнісну технологію конструювання змісту навчання іноземних мов у загальноосвітній школі, визначив базовий рівень сформованості іншомовної комунікативної компетентності сучасного випускника.

Інна Петрівна Ящук– декан факультету початкової освіти та філології Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, виступила  з доповіддю: «Організаційно-педагогічні засади впровадження лінгвістичної освіти у вимірі нового Державного стандарту початкової загальної освіти», в якій вона ознайомила присутніх з досягненнями ХГПА і кафедри іноземних мов у науково-педагогічній діяльності.

Тамара Костянтинівна  Полонська, старший науковий співробітник лабораторії  навчання  іноземних мов Інституту педагогіки НАПН  України підняла проблему профільного навчання учнів старших класів у виступі: «Формування професійного самовизначення старших школярів у процесі профільного навчання іноземної мови».

Надія Пилипівна Басай, науковий співробітник лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, презентувала концепцію розробленого підручника для вивчення німецької мови як другої іноземної: «Концептуальні засади змісту навчання другої іноземної мови з      5-го класу в загальноосвітніх навчальних закладах, реалізованого в новому НМК «Parallelen»

Забезпечення наступності навчання іноземних мов у загальноосвітній школі й вищому навчальному закладі охарактеризував у своїй доповіді  О.С. Пасічник, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник лабораторії  навчання  іноземних мов Інституту педагогіки НАПН  України.

Є.В. Долинський, доцент кафедри перекладу Хмельницького національного університету, кандидат педагогічних наук доповідав про проблему формування комунікативної компетентності майбутніх вчителів іноземної мови засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

Р.М. Мельник,  завідувач кафедри іноземних мов Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, кандидат філологічних наук, доцент, окреслила стратегії діяльності кафедри іноземних мов в контексті впровадження нових  Державних стандартів у сучасній загальноосвітній школі.

І.Б. Слоневська, завідувач кафедри зарубіжної літератури та культурології Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, кандидат філософських наук, доцент, висвітлила концептуальні засади сучасних підходів до вивчення російської мови у вимірі плюралінгвістичної освіти школярів.


Після пленарного засідання була проведена презентація навчально-методичного забезпечення предмету «Іноземна мова» у загальноосвітній та вищій школі.

Того ж дня відбувся круглий стіл «Комунікативно-функціональні аспекти іноземної мови в загальноосвітній і вищій школі», на якому з доповідями виступили:

О.О.Нагорна, завідувач кафедри мовознавства Хмельницького університету управління та права,  кандидат філологічних наук, доцент – «Врахування професійної специфіки при навчанні іншомовного спілкування студентів вищих навчальних закладів економічних спеціальностей».

Т.М. Северіна, доцент кафедри іноземних мов Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії,  кандидат педагогічних наук

О.В. Гандабура, старший викладач кафедри іноземних мов Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії – «Основні аспекти професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов за умов впровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти».

Л.П. Луценко, методист Хмельницького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з німецької мови – «Особливості комунікативно-спрямованого вивчення німецької мови як другої іноземної».

Т.Г.Скора, вчитель німецької мови Старокостянтинівської гімназії, вчитель-методист – «Шляхи підвищення мотивації школярів при вивченні другої іноземної мови».

І.В. Діденко, вчитель німецької мови СЗОШ №6 з поглибленим вивченням німецької мови з першого класу, вчитель-методист, спеціаліст вищої категорії – «Розвиток навичок усного мовлення школярів на середньому етапі вивчення іноземної мови».

С.Ю. Пірошенко, доцент кафедри зарубіжної літератури та культурології Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії, кандидат філологічних наук, доцент – «Концептуальные основы лингводидактического направления «Русский язык как иностранный».

Доповідачі та присутні поділились своїми роздумами та проблемами і окреслили перспективи подальшої реалізації новітніх тенденцій у навчанні та викладанні іноземних мов.


2 жовтня  2013 р. відбувся круглий стіл: «Раннє навчання іноземної мови в зарубіжній і вітчизняній педагогічній теорії  та практиці», на якому присутні поділилися своїми думками щодо однієї з провідних проблем семінару. У роботі круглого столу  взяли участь: І.В. Доценко, О.В. Євчук -  вчителі англійської мови Кам’янець-Подільського НВК № 9, які презентували розроблений підручник з англійської мови «Start up» для першокласників, що здобув перемогу у Всеукраїнському конкурсі підручників; С.В. Ігнатьєва, вчитель англійської мови Дунаєвецького НВК, Л.О. Стахова, вчитель німецької мови Демковецької ЗОШ І-ІІ ступенів Чемеровецького району,  Н.О. Єфремова, вчитель німецької мови СЗОШ №6 з поглибленим вивченням німецької мови з першого класу, І.В. Більчук, вчитель англійської мови НВК № 7 м. Хмельницького, Н.М. Перхайло, голова методичного об’єднання вчителів іноземних мов СЗОШ №15 м. Хмельницького,  вчитель першої категорії та інші.

На завершення роботи семінару були сформовані «Рекомендації регіонального семінару-практикуму» та визначені перспективи співпраці лабораторії навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України та Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55