Гендерна експертиза підручників початкової школи

У травні 2016 року студентами та студентками 4 курсу факультету початкової освіти та філології під керівництвом викладачки Тафінцевої С.І. здійснено гендерну експертизу підручників, яка полягала у виявленні в підручниках початкової школи «приховані загрози» розвитку особистості дівчини і хлопця, визначенні ступеню гендерної стереотипізованості навчального матеріалу.

Під час експертизи елементами контент-аналізу стали особливості соціальних ролей, індивідуальні якості жіночих і чоловічих образів, з якими молодші школярі знайомляться на сторінках книжок.

Майбутні учителі виявили гендерні стереотипи, гендерні упередження та якості у підручниках початкової школи («Математика», «Сходинки до інформатики», «Я у світі», «Буквар», «Українська мова» та ін.).

Окремим питанням експертизи стало з’ясування фемінних/маскулінних якостей, які закріплюють у свідомості учнів і учениць початкової школи.

(М.В.Богданович, Г.П.Лишенко Математика за 1 клас)

 

За результатами гендерної експертизи студентство з’ясувало, що підручники початкової школи містять гендерні стереотипи, які транслюють патріархальні уявлення про роль чоловіків і жінок у житті суспільства.

(М.Д.Захарійчук, В.О.Науменко Буквар за 1 клас)

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55