Особливості «сонячних» дітей

12 квітня  перша леді держави Марина Порошенко взяла участь у роботі триденного тренінгу для майже 120 фахівців психолого-медико-педагогічних консультацій нашої області.  Навчальний курс організував Благодійний Фонд П. Порошенка в рамках соціальної програми "Інклюзивна освіта - рівень свідомості нації".

Сьогодні в Хмельницький області лише 8% шкіл з інклюзивною формою навчання, тобто 58 загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчається 233 учня з особливими освітніми потребами. Однак інклюзивною освітою охоплені навіть менше 1% "особливих" дітей регіону.

Кафедра теорії і методики фізичної культури та валеології теж запланувала низку заходів для студентів академії з метою ознайомлення студентів з біологічними особливостями дітей з особливими потребами.

Перший захід, присвячений Міжнародному дню людини із синдромом Дауна, який відзначають 21 березня,  було проведено для студентів груп ДО-12 та ПО-13.

 Студенти прослухали мультимедійну лекцію викладача природничих дисциплін  Ацегейди І.П. про генетичну природу цього синдрому та особливості розвитку дітей, яких прийнято називати «сонячними». Після лекції та перегляду відеофрагментів про успішних людей із синдром Дауна за кордоном та реалії життя таких людей в Україні студенти групи ПО-13, які допомагали в організації заходу, провели конкурс «Що ми знаємо про синдром Дауна?». Переможницею конкурсу стала студентка групи ДО-12 Литвиненко Олеся.  

Щоб не було професійних розчарувань під час роботи із «сонячними» дітьми необхідно пам’ятати, що рівень розумового відставання в хворих із синдромом Дауна може бути різним - від легкого до край важкого.  Це  залежить від природи хромосомного порушення.  Класичний випадок синдрому  називається "трисомія 21" через наявність трьох хромосом у 21 парі. Інколи 21-а хромосома може бути зв'язаною із іншою хромосомою, це називається "транслокаційний синдром Дауна". Надзвичайно рідко виникає порушення, що називається "мозаїчний синдром Дауна" - це пояснюється тим, що порушення в хромосомах виникає вже після зачаття. В таких дітей лише деякі клітини мають зайву 21 хромосому, інші ж є нормальними, тому вони мають найбільший потенціал для фізичного та розумового  розвитку.

© 2022 Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
29013, м.Хмельницький, вул.Проскурівського підпілля, 139
(0382) 79-53-55